صنعت سیزده میلیارد دلاری بازیهای تصویری آمریکا با سودی که با گیشه هالیوود برابری میکند، محور یک جنگ فرهنگی علیه موضوعات خشن است.
بازیهای خشن کامپیوتری، بخش کنترلکننده مغز کودکان را به شدت تضعیف میکند.
تحقیقات انجام شده از نوجوانانی که به بازیهای خشن روی میآورند، نشان داد که فعالیت آن بخش از مغزشان که مرتبط با احساسات و عواطف است، افزایش پیدا کرده و فعالیت آن بخش که کنترل شخص را در اختیار دارد، کاهش پیدا میکند.
این تحقیق با استفاده از اسکنهای مغناطیسی مغز که فعالیتهای متابولیک را در 44 فرد بالغ کنترل میکردند، انجام شد. از این افراد خواسته شده بود تا پس از انجام یک بازی کامپیوتری خشن یا غیرخشن، به مدت سی دقیقه کارهایی را انجام دهند.
کودکان بین سیزده تا هفده سال، که دارای هیچگونه سابقه اختلال روانی و مشکلات رفتاری پیشین نبودند موضوعات این تحقیق بودند. نیمی از آنان به بازی «Medal of Honor» پرداختند که یک بازی جنگی بوده و گروهی دیگر یک بازی غیرخشن به نام «Need for speed» را بازی کردند.
افرادی که بازی خشن را انجام دادند، فعالیت بیشتری در بخش احساسات و عواطف و فعالیت کمتری را در بخشهایی از مغز که مربوط به کنترل و تمرکز بوده است، داشتند.
سهشنبه 7 مهرماه سال 1388 ساعت 04:30 ب.ظ